Summa sidvisningar

söndag 9 januari 2011

5 år!!!

HENNY SOMMAREN 2008, lärt sig att göra grimarser =)

ja för fem år sedan var det synd om mig. då hade jag varit inskriven på förlossningen i 12 tim och hade hur ont som helst men INTE ETT SKIT hade hänt så man kunde ana ett slut på smärtan. ni som varit med vet att man har ONT och ja, det fattar väl kanske vem som helst när en unge ska ut i nedre regionen på en. tre cm var jag öppen när jag blev inskriven o ja, så även tolv timmar senare. började undra om man verkligen var gravid =P
MEN! 3.25 tisdagen 10 jan, på min pappas födelsedag och på en av mina äldsta kompisars födelsedag så kom hon. HENNY!! 3950 gr tung och 52 cm lång (GUD, när jag skriver detta inser jag att jag inte är helt hundra på hur lång hon var men tror det var 52 cm) Ii morgon blir den lilla loppan fem år! vart tar tiden vägen.? hon blir fem men jag är fortfarande 23 som då =P

alla paket är inslagna, en spänd fyraåring ligger i sängen och kommer imorgon vakna som nybliven femåring! våran älskade tjej! kan vara ganska förbannad på henne här hemma vissa stunder för det hittas på både det ena och det andra och öronen kanske inte alltid fungerar men hon är en underbar tjej som vet vad hon vill och som är en underbar storasyster. tröstade Elsa idag när hon var ledsen. elsa fick sitta i hennys knä. kul att se då de mestadelen av tiden här hemma annars bråkar. men det gör väl alla syskon =)

imorgon när jag slutat åker vi in mot Borås för att gå till "den magiska leksaksaffären" som henny en dag, lite dystert undrade när hon skulle få åka till den affären. en toppendag att få åka dit är väl på sin födelsedag och få köpa vad man vill för pengar som mormor gav (har säkert skrivit om detta innan men då får ni läsa det igen =) )

efter att vi varit i leksaksaffären ska vi vidare för att leta jeans till mig =) och kanske inhandla lite pyssel, eller så väntar jag tills en ny (har funnits innan) pysselbutik öppnar här i Borås. Tyckte om den när den fanns innan men så stängde de så nu ska det bli så kul att de öppnar igen!!! sitter o kikar på deras hemsida var och varannan dag. har två favvo-hemsidor:

http://www.formahantverk.se/

http://www.stampelgarden.se/

om någon har någon kul hemsida med pyssel så skriv gärna det. hittar gärna fler roliga sidor, =) tänk om man kunde ha obegränsat med tid så man kunde sitta o pyssla hur mycket som helst! alla grejer står nere i källaren men ja, de hinns inte användas så mycket. pysslar mina läsare nåt?? jag scrappar lite men gör mest kort. födelsedagskort, dopkort...jaa...bara för skoj skull. alla kort ligger i en låda nere =) men ska nog börja scrappa lite mer. har två album jag vill göra till Henny o Elsa med lite speciella kort från tillfällen de kan tycka vara kul att komma ihåg lite extra när de blir stora.
tillexempel semestertrippar, lite födelsedagar och andra kul grejer! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar