Summa sidvisningar

tisdag 19 juli 2011

framme

nu är vi framme i Ugglarp. Tältet är uppe, första doppet avklarat och barnen sover :)
snart ska jag o stefan äta grillat själva. första måltiden själva på denna semestern. skönt att kunna äta lite o fred ibland.

måste bara berätta om gårdagkvällen. Henny kunde inte somna, jag la mig tillslut hos henne och jag frågade om hon funderade på något som gjorde att hon inte kunde somna.
H: jag funderar på om jag ska gå i ridskolan.
här förklarar jag att hon inte kommer kunna börja med ridning igen då jag inte tål det.
H: men om bara pappa följer med.
här förklarar jag att hästen hår sitter kvar i kläderna hem så allt blir så omständigt när allt ska tvättas och byta om på vissa ställen och grejer.
H: ok, men då måste vi nog åka dit en gång i alla fall för att säga att jag inte kommer mer.
jag säger att det är redan klart. men vi kan åka dit och titta nån gång på andra som rider.
H: ok, bra!
jag säger också att hon ska få rida på hästar på djurparken nån gång i sommar om det är när vi är där. (nån enstaka gång måste hon ju få rida även om jag kommer nysa hemma ;) )
H: jaaa!!!  o då kanske jag får rida på en häst som heter Salsa

haha. gumman!!
det gör trots allt ont i mammahjärtat när man märker att hon verkligen tycker det är kul att rida. men vi fortsatte prata och hon ska ju få börja simskola. det är hon ju helnöjd med. ridningen skulle det inte vart nåt med i höst ändå eftersom hon fick välja på ridning och simskola och valde då simskola så det kan nog bli bra :)

jaja, nu kommer nog stefan snart tillbaka från duschen så ska det börja grillas.

i morgon tar vi en dagstur till helsingör. ska bli kul!

ha en bra kväll!!
det ska jag. (efter maten väntar harry potter 2 (vet  inte vad den heter), vi har börjat kolla på dessa nu då alla pratar om den senaste filmen så vi måste ju ha missat nåt. ettan har vi sett båda två innan men kollade igenom den i söndags. kanske kan det bli att vi ser den allra sista på bio...vem vet ;) )


tyvärr inga bilder heller. detta inlägg är skrivet från vår nya dator (en mini-pc som stefans syster skulle göra sig av med) och vi har inga bilder på den. skriver i princip alla mina inlägg på iphonen, då kommer det bilder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar