Summa sidvisningar

tisdag 9 november 2010

bortskämd unge...

man tycker att man gör det mesta för att ens barn inte ska bli bortskämda och oförskämda. men vad har vi fått?? en Henny som snart är fem och beter sig som jag vet inte vad. får utbrott efter utbrott på henne. ligger och piper och skriker så fort hon inte får som hon vill bland annat.
Jag: vill du ha täcke?
Henny: NE!!! jag vill inte ha
Jag: ok, men då tar jag lite täcke
Henny: JAAAAG VILL VIIIIISST HA TÄCKE

var fan ligger det logiska i att säga nej när man menar ja?? så är det i ALLT hon ska välja. det är helt sjukt. och då är det inte att hon har val i allt utan bara i sådana här situationer som här ovan...

jag blir så ledsen på mig själv för jag hanterar inte henne alls bra just nu känner jag. jag håller på att på krupp på henne!! hon ska diskutera hela tiden och tror att hon är nån kung här hemma och hela världen kretsar runt henne och hon ska få preciiiis som hon vill...o snart kommer lillasyster efter...YEEEY! behöver inte påpeka att jag inte längtar efter ett tredje barn va *haha*

frågade henny om det var jobbigt att vara fyra, snart fem år. svaret blev: "jaa," då var jag ju tvungen att fråga varför. "för att jag vill bli sex år" frågade vad som hände när man blir sex år "man får börja skolan" uuunderbara Henny. det är säkert skitjobbigt att vara fyra år men minst lika jobbigt att vara mamma åt en =)

älskar verkligen mina barn över allt annat o det är helt underbara men ibland går de en på nerverna. bråk hela dagen lång om man är hemma en hel dag. fattar inte hur de orkar.

jaja, nu har jag klagat färdigt!! älskar hela min familj i alla fall!! =)
kram på er!!

kl: 11.30 9 nov 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar