Summa sidvisningar

måndag 29 november 2010

så trött på...

...svensk sjukvård så det är inte sant.
skulle idag iväg med henny för att kolla hennes rygg hos en osteopat som min mamma och pappa går till. tänkte innan då att jag i alla fall kan prata med sjukgymnasten som fått hennys remiss från barnmottagningen ang en magnetröntgen. fick efter många om och men tag på henne och remissen hittades med (jäääj!) då ska alltså henny bli skickad till sjukgymnasten för en bedömning för att göra en magnetröntgen. jaja tänkte jag, det får väl bli bra. jag får ligga på så det görs en i alla fall då de inte såg något på den vanliga röntgen och ultraljudet hon var i väg på.
kommer då i alla fall in till Per, osteopaten, och henny får ta av sig tröja och han tittar på ryggen och säger till min mamma "carina, kom hit lite) så både mamma och Per står och kollar på hennys rygg och båda två ser hur två kotor är snea. (troligen har hon ramlat o i vintras var det ju både slalom och skridskor som provades så absolut ramlade hon men inget vi tänkt på direkt) så Per grejar lite hit och dit och det såg betydligt bättre ut efteråt så nu kan vi ju hoppas att henny blir bättre. men HUR kan detta ha missats på en röntgen? jag blir så jävla trött. eller ja, egentligen inte för de röntgade inte själva ryggen för det hade ju uteslutits att det var nåt med ryggraden (?!!?!) så de röntgade höfterna och bäckenet och gjorde ultraljud på njurar och lever med mera. men hur kan de ha missat ryggen då Per och mamma såg det på två sekunder. hmmm..jaja...det är väl bara att le och se glad ut och tro att sjukvården är bra till nästa gång vi ska dit.
jag är bara allmänt trött nu då allt började i våras med att elsas feber var heeelt normal ända tills de upptäckte en urinvägsinfektion och likadant nu i höst att "feber är nooormalt, alla små barn är sjuka mycket och bygger upp sitt immunförsvar" och tillslut visade det sig att hon hade rikliga mängder av en bakterie så det blev pencillin och nu detta med hennys rygg. bläääää, orkar inte mer!

jaja, nu ser vi fram emot julen och en del ledighet för både mig och stefan. ska bli mycket skönt!! (säger jag efter att ha vart hemma i fem dagar *haha*)

nu ska jag läsa en bok inför morgondagens bokcirkel!!
kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar