Summa sidvisningar

onsdag 20 april 2011

Elsisen

Elsa klarade 2 v och 2 dagar på förskolan, sedan slog febern till. 38.0 i morse, 39.1 nu ikväll. Skrutt! Nu sover hon gott i sitt rum, i sin blåa nya (Gustavs gamla) säng o med Alvedon i kroppen så hoppas vi på en frisk dag imorgon!!





Läkaren ringer imorgon bitti. Ska ha en liten snack med henne. Inte konstigt att Elsa får feber nu kanske men min jobbarkompis hade läst en hälso/må bra tidning om en sjukdom som stämde in på Elsa, bara ett blodprov behövs. Kan ju utesluta en sak iaf ;)

Pratade med vårdcentralen idag om en sak o hon jag pratade med sa "det är så att små barn är sjuka ofta när de precis börjat förskolan" eh, ja svara jag men hon har gått på förskolan i 1,5 år. Hon var till och med sjuk sin första riktiga dag efter 1 v inskolning. Det började bra :)
Och sen fick jag frågan "tycker du hon verkar vara sjuk oftare än andra barn?"
Mitt svar blev då att jag inte kunde veta helt säkert men trodde inte många barn hade 39-40 graders feber ca 1gång i veckan. Därav en telefontid med läkare imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar