Summa sidvisningar

tisdag 5 april 2011

Tålamod

Tålamod är en mammas (eller pappas, eller vems som helsts) bästa vän :)
Hämtade barnen idag o Elsa gick det smidigt med. Sen kommer vi till Henny (obsevera nu att hon är FEM år) och
- först ska hon inte med ut till hallen
- det står en hink med lite sand i och den MÅSTE Henny vända upp o ner så sanden hamnar på golvet
- jag bestämmer mig för att hon ska sopa upp det
- Henny surar för hon ska minsann inte sopa
- hon ska ta på skor först
- hon ska inte ta på skor alls
- hon ska ändå ta på skor
- hon kan inte dra upp dragkedjan på skorna o blir supersur för det
- ska sopa
- gör det inte
- ska sopa
- gör det inte
Ja ni förstår va?? Tycker synd om de som satt o åt mellanmål! Fick be om ursäkt sen.

Helt sanslöst vad tålamodet kan tryta!! Henny sopade upp sanden till slut o vi kunde åka hem. Ca 40 min efter att jag satt min fot på förskolan. Så 10 min för Elsa för det krånglade med ett intyg o sen ca 30 för Henny. Uuuunderbart!!

Nu ca 1 tim senare så leker livet NOT!!! De slåss, tjafsar, skriker o ja, är allmänt osams :) livet är helt underbart!!

Nu får Stefan snart komma hem o då ska jag ner i källaren ca 1 tim för att crosstraina lite :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar