Summa sidvisningar

fredag 22 oktober 2010

aug 2010

herregud! 10 dagar sen jag skrev nåt här...tiden går fort när man har roligt =)
jobbet är i full gång o tiden räcker knappt till.

på tisdag el onsdag får vi reda på om vi får en inneboende hos oss. trevligt om det blir så =) vad gör man inte för sina närmaste!

vad har annars hänt sen sist...typ iiingenting. eller jo, vi har ju varit med i dannikes cykelfest! så himla kul!! det måste vi va med på nästa år med. =)

i morgon har vi KU-dag på jobbet. ska bli mycket spännande! föreläsning på fm, planering på em o annat spännande som vår kära chef hittat på =)

i helgen har jag o stefan vart i falkenberg, gjorde även ett stop på gekås i ullared på vägen dit. blev lite fattigare men elsas födelsedag är klar o hennys julklappar o födelsedagspresenter med. trot eller ej. sen blir det ju alltid att man hittar nåt mer innan jul men grunden är klar =)
sen åkte vi vidare till falkenberg då o sov på olofsbo camping, mysigt att vara i väg utan barn bara jag o underbara stefan. hade en tyst lugn kväll, thaimat o varsin skvallertidning =) tvn vi hade med funkade inte, eller rättare sagt, boxern funkar inte, bild men inget ljud så det vart tyyyyst o lugnt! o sen sova hur länge man ville o en lugn o go frukost i lugn o ro! har inte sådana här helger allt för ofta så det är skönt när man väl får till de =)

jaja...tyvärr har jag inte mer att skriva även om jag vart borta i 10 dagar.

 

vi lever år 2010 och saker som man inte fattar pågår i världen....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7639564.ab

har ni läst denna artikel om hur jävla knäppt ett annat land år 2010 fungerar. Helt tragiskt. finner liksom inga ord. att två män klarar sig undan med 40 respektive 20 piskrapp för "förbjudet umgänge" (finns det sånt??) och det var straffen för detta umgänge plus mord om jag fattar artikeln rätt. Men kvinnan i fråga får 99 piskrapp och 10 års fängelse...fast sen på nåt sätt så blir det rättegång ang äktenskapsbrott för kvinnan och straffet blev döden...va??? fattar inte....
ska ALDRIG klaga på nåt här hemma i Sverige...visst, jag har fått vänta på pengar från försäkringskassan, det går folk arbetslösa och ja!! jag tycker Sverige fungerar helt sjukt ibland men om man jämför med andra länder har vi det ganska bra...eller hur?? (veet att folk säkert stör sig på detta nu men över lag i Sverige...vi har det bra)

nog om detta, kommer aldrig förstå mig på dessa länder och deras lagar och skit som inte är mänskliga.

är lite bättre idag men har hosta så jag har ont i hela kroppen när jag hostar men det går väl över.
på lördag är det cykelfest här i dannike och då vill jag va frisk. ska bjuda på efterrätt...har ingen aning om vad jag ska bjuda på än men det löser sig säkert =)

nu väntar duschen och jag ska sen hämta mina underbara tjejer på förskolan!!

föööörkyld!!

har idag jobbat, men varit väldigt förkyld o hostig. i morgon blir det VAB på Elsa halva dagen då hon med varit lite halvkrasslig. På em bär det av mot jönköping på föreläsningar. Ska bli spännande.

ska se om jag fattar hur jag lägger in bilder i mina inlägg för i så fall kommer ni få se en fin kalender jag köpte i går. rena fyndet...69 kr =)

hittade en ny kalender i en mysig butik i går. så himla nöjd =)

fattade hur man gjorde. här nedan ser ni mina två favvosaker i mitt hem just nu (om man inte räknar med personer =) )

mina favvogrejer hemma just nu =)

ja o så kan man ju räkna bort tändsticksasken med =)

igår var mamsen här på lite fika. hon fyllde hela 49 år. nästa år blir hon gammal ;) hon säger att hon inte ska va hemma då men då ska hon väl ha med sina uuunderbara barn va? =)

idag som sagt har jag varit förkyld. stefan skulle stanna på jobbet o laga sin jetta så min uuunderbara svägerska (låter lika gammalt VARJE gång jag skriver det) tog hand om barnen så jag vill kurera mig lite. o Stoffe med så klart...TACK!!! ni är så jävla snälla! =)

finns ju en massa andra som är snälla med men i dag fick det bli Sandra o Stoffe =)

kram på er alla!

mjölkfri

faaan! skrev ett ganska långt inlägg o när jag skulle spara det o så så "gick webbsidan inte att visas" o inlägget försvann...jaja..bara att börja om.

- har börjat med mjölkfri kost på Elsa. Har börjat med att utesluta ren mjölk, fil och yoghurt så får vi se om hennes mage blir bättre. Hon älskar ju mjölk och yoghurt/fil men nu är det slut på det för nån vecka framåt. Idag till frukost hade jag inget annat än smör med mjölk i och ost och tänkte att hon inte behövde äta det egentligen heller då och skulle ge henne leverpastej (visade sig att den stått en aning länge i kylskåpet kanske ;) ) så hon fick sylt på sin smörgår, åt två bett o sen bara corn flakes utan nånting till. Bättre än inget =)

- har semester idag. Skönt. Måste mjukstarta lite ju, en fyradagarsvecka blev perfekt =) Sen att Henny knappt hann säga god morgon innan hon satt jämte o gnällde för att hon ville till förskolan är ju en heeelt annan sak. Har inte lärt sig att uppskatta att vara hemma =)

- i kväll blir det kanske lite film. Kanske får åka in till Borås o hämta Twilight hos Sandra så vi får kika på de. Har ju hört att dessa ska va bra så får väl kolla på dom =)

- var inne i Borås i går kväll. Sista sommartorsdagkvällen på torget. Sven-Ingvars stod på scen. Det var mycket folk, bra väder o en del bra låtar =)

- idag har vi ingenting på schemat förutom att kanske då åka in o låna filmer o kanske kolla om jag hittar nåt bra ställe att lämna in min iphone med. Den är ju lite sönder. Jag hör vad andra säger men ingen hör mig. SÅÅ kan man ju inte ha det =)

- på söndag fyller mamma år. 49 år gammal blir hon. Grattis till henne. Hon kommer hit med lite fika. Skulle vart tårta men med tanke på Elsas kost så fick det bli en kladdkaka. Gott det med =)

- i morgon blir det kanske en tripp till Timmele för lite grill (vid bra väder, eller kanske ändå =) ) o lite vin. Får se om man kan fixa lite skjuts med. Men det löser sig säkert =)


Ha de bra alla underbara!

första dagen

första dagen på jobbet efter semestern, känns väldigt konstigt att jobba *haha* kommer knappt ihåg hur det var. började med en sovmorgon, o slutade vid fem o så sen åkte jag inlines, blev nog runt 5 km, känns i kroppen o höll på o dö.
idag är även första dagen på mitt nya liv! =) ska ta tag i mitt liv o börja träna ordentligt. ska träna (inlines, gymet, slalombacken) mina sena dagar o så lite promenader el trampmaskin här hemma.

jaa, i alla fall så är semestern slut. haft en uuuunderbar sådan med min familj!! vill ha semester varje dag med min familj! kan va trött på mina barn men åter igen...de är bääääst i hela hela världen o Stefan med! löööv them!! =)

undra om man får byta bil el nåt snart kanske! vi vill ha en diesel o bli av med våran!! =)
tääänk om man kunde vinna lite pengar =)

jaja, nu väntar soffan o sen sängen, börjar kl 6.15.

efter första dagen på förskolan har nu henny däckat i sängen men elsa däremot har inte somnat än. kommer ut i hallen o gråter o säger "jag är lessen"...hmmm...jaa...men det är ju bara för att hon måste ligga i sängen...skum tjej det där =) men one of the best!! =)

kram på er!!

Sova

BORDE EGENTLIGEN SOVA MEN KAN INTE. I MORGON SKAELSA MED SUNSIN FARMOR O FARFAR PÅUTFLYKT. HON FÅR HA DE ALLDELES FÖR SIG SJÄLV O HENNY MIG OI STEFAN FÖR SIG SJÄLV. HÄNDE RINTE SÅ OFTA. PÅ EM SKA JAG O BARNEN PÅ KALAS. MIN KUSINS BARN FANNY HAR FYLLT ETT ÅR. SKRIVER DETTA INLÄGG PÅ MIN IPHONE. FUNDERAR PÅ VARFÖR DET SKRIVS MED STORA BOKSTÄVER O SER ATT JAG RÅKAT TRYCKA P KNAPPEN FÖR ATT FÅ STORA BOKSTÄVER. NE, FÖRSÖKTE TA BORT MEN ÄR VISST INSTÄLLT PÅ STORA BOKSTÄVER. JAJAJAHA, SKIT SAMMA. NU SKA JAG SOOOOVA :)

söndag

en riktig söndag idag. vilket innebär slapp i soffa framför tv o framför datan! henny tittar på bolibompa o jag kikar runt på internet. på tapeter, vädret, facebook, campingar, ja det mesta =)
elsa fick åka med stefan när han jobbar idag. kul för henne, lugnt för oss =)
elsa är en liten bööös som bara plöjer runt o tjötar så in i h*****e =) men hon är så jäkla go!
ä hannu?
ä hannu?

denna frågan ställer hon HELA tiden när hon inte ser henny. tänk då när henny var på legoland med barnens farmor o farfar. hjälpes, trodde hon skulle tjöta hål i huvudet på oss =)

regn regn o regn! hoppas det blir bättre i veckan. på fredag drar vi till solviks camping i bohuslän. räkor, vin, husvagn, klippor...mys! sista helgen innan jobbet drar igång! ska bli skönt att börja jobba(NOT!!!) inte kul med vardag igen, nu kan man ju göra vad man vill varje dag. bara slappa, dra iväg o bada, träffa vänner. ja det mesta kan man hitta på! men tillslut kommer ju vardagen den med!

tapeter har jag suttit o kikat på, kan man med o tapetsera om ett rum bara ett drygt år (tror jag det är) efter att det är nytt? hmm, kan man nog inte va =) henny o elsa har ju bytt rum o henny vill ha andra tapeter än de som är i hennes rum (som vi till en början inhandlade till elsa som då hade det rummet)

hm, jaja, nu ska vi snart börja laga mat, eller i alla fall börja tänka tanken att det SKA lagas mat i dag. =)

i kväll spelar Elfsborg! hoppas på 3 fina poäng då! heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar