Summa sidvisningar

lördag 23 oktober 2010

uppdrag granskning

såg på uppdrag granskning idag. ibland vet jag inte hur myndigheter fungerar. att man tar två barns familj i från dom utan att ha några grunder. den ansvarige socialsekreteraren hade inte ens hälsat på barnen i deras fosterfamilj, barnen förbereddes inte på att de skulle flytta ifrån sin familj (fosterfamilj men hade ju blivit deras familj då de bott där sedan den yngsta var bara några månader o den äldste ca 1 år) det är pinsamt att sådana här grejer händer i Sverige år 2010 och att ingen anser sig ha gjort fel. de tyckte alltså att barnen hastigt och lustigt skulle bo hos sin mamma som levde med en man som suttit inne sex gånger för misshandel, en gång för sexuellt utnyttjande, har tre besöksförbud mot tre kvinnor...hmm..vet inte om jag kan hålla med...kanske skulle tagit det lite lugnt kanske...och det visade sig sedan att barnen inte kunde bo hos sin biologiska mamma utan hamnar i en ny fosterfamilj, istället för att komma tillbaka till sin gamla. för att den gamla ansågs väl inte samarbeta tillräckligt då de inte tyckte att barnen skulle träffa sin mamma så mycket, de mådde inte bra. de gick tillbaka i utvecklingen. jag kan väl absolut tycka att i den mån det går så ska väl barnen vara hos sin biologiska mamma men va fan, det kan ju inte vara på bekostnad att barnen mår dåligt. när folk ska adoptera får de gå igenom ett x antal tester o grejer men inte en som på egen hand kan skaffa barn..men alla är inte lämpliga föräldrar och de har då inte rätt till sina barn anser jag. barn ska må bra. vi har en barnkonvention som Sverige skrivit på och den ska följas i alla kommuner...även Marks kommun...jävla puckon!! pinsamt är vad det är.
jag hoppas å barnens vägnar att de kommer hem till det de ser som sin familj!! Barnen ska må bra! thats it!!

nog om detta, jag blir bara irriterad...
idag har jag mest legat avdäckad här hemma med feber, ont i (håll i er) hals, bihålor, huvud och örat...=) det var fyndmarknad i Gällstad som jag tänkt åka på men det fick jag hoppa. jag sålde grejer där för ca 480 kr i alla fall. NYA TAPETER TILL HENNYS RUM!! YEEEEY =)

nu ska jag fortsätta kolla på det nya programmet "så mycket bättre" där artister tolkar andras artister låtar. i dag ska alla tolka Lasse Berghagen. De som är med är Petter, Plura, September, Thomas Di Leva, Lill-Babs o Lasse Berghagen. TROR inte jag glömt nån =)

ha de bra!!
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar