Summa sidvisningar

fredag 22 oktober 2010

sep 2010



vår goding Henny.


jag heter elsa o har ganska runda kinder =)


bilder

är ganska dålig på att ladda upp bilder i bloggen men här nedan har ni i alla fall en supertuff Elsa. hon har helt själv valt glasögonen o gummistövlarna =)

vår snygging


kanske inga läsare...?

det går väldigt lång tid emellan mina inlägg men jag har fortfarande inte kommit in i att jag har en blogg. när jag startade denna så tänkte jag att jag säkert skulle blogga varje dag för det kan ju inte ta så lång tid. men fasen vad man inte hinner/orkar skriva.
men men..vet ju inte ens om jag har några läsare så det spelar kanske inte någon roll hur ofta el sällan jag skriver =)

i går, onsdag, var vi hos barnmottagningen med henny. hon har sedan i våras nån gång klagat på ont i ryggen då o då o det har blivit lite oftare nu det senaste (inte varje vecka alltid men sisådär en tre gånger i månaden kanske) o för tre-fyra veckor sedan var vi o tog en massa blodprover på henne. fick svar förra veckan att hon hade borrelia så en kur med kåvepenin är insatt, en infektion hon fått för ett tag sedan. hon kunde se på blodproverna att det inte var en färsk infektion så det ska nog bli bra. men i alla fall, ett besök hos barnmottagningen Viskan blev det i går o läkaren var superbra o hon kollade reflexer o rörlighet i ben o lite sånt. nu väntar dock en remiss ner till Gbg för att röntga och göra ultraljud på Henny för utesluta att något är fel. alla blodprover (utom borrelian) såg bra ut.
snart får jag krupp på alla vab-dagar o skit. i våras var elsa sjuk till o från, urinvägsinfektion på henne o en röntgen av hennes njurar efter den i Gbg, sen vattenkoppor på båda, henny 2 veckor o sedan elsa två veckor, varför passa på o ha samma veckor. o under tiden elsa har vattenkoppor får henny halsfluss. o nu är det feber då o då med elsa igen, konstig mage så vi lämnat blodprov o avföringsprov (för salmonella o dyl) tror dock inte hon är sjuk men förskolepersonalen är orolig så får väl kolla upp det. o så är det hennys rygg...nåt mer?? hmmm..tror inte jag missat nåt...faaaan va tråkigt! fler barn? vi? NEE!! räcker med att vabba på dessa två =)

i morgon flyttar min kära (en av de) syster hit för att då vara bosatt här i ca 2 år. kan bli spännande. =)

tog tag i mitt liv (IGEN!!) o var o tränade idag. nästa vecka är två tillfällen inbokade o jag fick lära mig en runda att va ute o gå på i ca en halvtimma på jobbet =) göttans!! =)

jaja! nu ska jag se slutet på CSI så ska jag nog sova sen. öppnar hela förskolan i morgon kl 6!! det är nog den jobbigaste dagen jag vet tror jag...

kram kram på er!!

dagen efter


idag är en "dagen-efter-dag"...blev lite mycket "dill" till kräftorna i går. fyyy vilken dag, eller morgon i alla fall.
ensam hemma med barnen nu då stefan skulle "öva" inför Gällstámilen i dag *haha* tålamodet dagen efter sätts på prov då elsa i ca 40 min nu hoppat i och ur sin säng. HUR FAN FÅR MAN EN UNGE ATT FATTA ATT MAN SKA STANNA I SÄNGEN!!! vet att vi hade samma problem med Henny, vi kunde sitta utanför hennes run i ca 2 tim varje kväll i kanske 2 veckor och det lönade sig med detta för idag går hon aldrig ur sin säng när hon väl lagt sig. vi tröttade ut henne. får väl börja med samma sak för elsa. men INTE idag..=)

min syster och stefan syster kom hem från Barcelona idag. de verkar ha haft en bra resa. vill också ha nån o resa med. de har varit på en massa kul resor...jag har vart...hmm...hemma (o det är inte fy skam för jag har ju världens bästa familj att vara hemma med)
om två år ska jag åka till spanien, kroatien eller frankrike el nåt. bara det är sol o varmt o jag kan va borta i två-tre veckor el nåt...går att drömma i alla fall =)

jahapp...om några veckor flyttar min älskade syster (en av de) in här då. bo i källaren ska hon göra. kommer bli finfint =)

nee...nu ska jag lägga mig på vår stooora (läs: minimala) soffa o titta på tv. just nu är sandor slash ida..sådär bra kanske men sen kanske nåt bättre kommer. inte en aaaning.

ha de bra!!


känns i bland som man ger o ger o ger men kommer aldrig få tillbaka alls lika mycket...
dum känsla kanske men får den i bland o ställer mig då frågan när jag ska sluta ge men jag slutar inte med det...får kanske skylla mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar