Summa sidvisningar

fredag 22 oktober 2010

Ja, dagen kunde ju börjat lite bättre än vad den gjorde idag. Skulle ta på mig mina byxor o knäckte till ryggen! Helt sjukt vad ont man kan ha i ryggen. Hoppas verkligen att det går över snart. Stefan skulle gått ut i dag o sovit i stan...gissa vem som inte kom iväg o gissa vem som har superdåligt samvete. Men ja, jag kan inte byta en blöja på Elsa, kan inte lyfta...ja ni fattar kanske. Men ska verkligen gottgöra Stefan detta.

Var ju även på ortopeden i dag. Elsa har lite framåtlutande (?) höfter så därför går hon inåt med fötterna. I 9 fall av 10 växer detta bort av sig självt innan de börjar skolan, skulle det inte göra det på Elsa ska vi höra av oss igen, är ju några år dit =)
Enda "problemet" hon kan ha är att hon snubblar lite lättare o oftare men det märker vi inte av nåt märkvärt nu så det kanske inte blir så illa!

Sen åkte vi till mamma för där var Henny o vi fikade lite. O sen skulle Kajsa ner o kika på en lägenhet i Halmstad så Josefin Gustav Henny o Mamma följde med henne. Kajsa ringde för ett tag sen och sa att hon fick lägenheten. KUL!!

Nu ska vi se om vår kanal 4 funkar för jag vill se friidrott!!
Sen kanske kanske, gå ut o gå i regnet lite!

Kram

tiden går såååå långsamt

idag har tiden gått väldigt långsamt. fast vi har hunnit med en hel del.
-jag har möblerat om i källaren, blev mycket nöjd =)
-vart o handlat lite i dalsjöfors
-kollat upp olika alternativ till häck på vår tomt
-stefan har lagt klart plattor på baksidan
-haft pappa o lotta på besök
-vart o badat

men ändå känns det som klockan knappt rört sig. men det är ju bra för då är det lååång tid kvar på semestern =)
i morgon ska vi till ortopeden med Elsa, hon går lite lustigt och läkaren tyckte hon släpade med sin vänsterfot så det ska kollas upp i morgon. Får hoppas att allt är ok =)

nu ska vi snart äta! kyckling o färskpotatis!! gott! =)

djurpark o inlines

har sedan igår haft Gustav här på besök. alltid lika livat. Gustav är då Henny o Elsas kusin men de bråkar fanemig som om de vore syskon...uuunderbart! =) men nu är han hemma med sin mamma...en av mina uuunderbara systrar =)

i går var vi på Leos lekland. Uppskattat av barnen. Kommer nog åka dit nån mer gång.
idag slappade vi mest på fm, så mycket så vi höll på att komma försent till vårt djurparksbesök. vi skulle träffa linda m barn, sandra m barn o josefin där. (Ja Tina med men hon kom hem sent från annan aktivitet så hon hoppade detta) det blev rundvandring, jättefin björnpark det blivit. Det var kul! Emilia (Lindas äldsta dotter) fick va med o kasta frukt åt björnarna. Hoppas de blev glada! Emilia har även vart Elsa-ansvarig idag. Hon tycker det är så kul med Elsa och Elsa tycker det är kul med Emilia =)

sen när vi kom hem tog jag mig i kragen och åkte till Dalsjöfors och åkte lite inlines på gamla banvallen. kul men jobbigt =)

nu väntar lite EM i friidrott o kanske nån film.

kram på er!!

PINK!

jaa...fredagen innbar en konsert med PINK på Ullevi...har inte lyssnat på henne sådär jättemycket men när Tina frågade om jag ville med så sa jag inte nej. Hon är helt ok att lyssna på!! Efter konserten så har jag ändrat uppfattning! Hon är ju för fan grym!!! Vilken show!!
började med att hon entrade scenen uppifrån, ut ur en låda hängande i en lyftkran kom hon ner! Sen under konserten så var hon även i en stooor boll som hon sprang uppe på publiken som stod...o hon avslutade allt med att dra sista låten hängande i en sele ovanför all publik...jaa..det var bra!
Jag o Tina hade kul dagar. Åkte ner i fredags fm o hem i går, lördag, em...
O i går bar det av till Fredrik på lite grillning. Där var Marie med! Så kul att träffa henne igen. Var hur längesedan som helst! Tyvärr var inte våra barn på humör för att kvällen skulle flyta på så klart, de brukar somna men i går så, ja..Elsa somnade med vaknade efter ett tag o Henny satte nog rekord i hur mycket en tjej på 4,5 kan gnälla på så kort tid som möjligt =)
Med på grillningen var ju Annica och Anders med o de hade med sig sin lille Vilmer...så söt liten kille =)

idag är jag ensam hemma med Elsa som verkade jättetrött innan så jag fick skjuta upp min inplanerade handling för hon skulle sova. det var för en timma sedan och hon har fortfarande inte somnat. fattar inte. hur trött som helst ända till det blir aktuellt med att sova...PIGGELIN!!!
jaja, hon somnar nog snart =)

funderar ev på att köpa en sista vagn till Elsa, sälja de jag har o köpa en ny. Har en som är bra som jag bara älskar men inget liggläge så ingen Elsa som kan sova i den, en paraplysulky som var ett väldigt inpulsköp som sitsen är så kort på o ingen bygel framför så det känns som hon kan ramla ur o hon blir ju inte mindre, o i alla fall ett år till behöver vi vagn...får se vad som händer. Får kanske sålt mina två vagnar så kan jag köpa en ny för de =)

Ha en bra dag!! o nu är det tvåååå veckor kvar på min semester =)

back in da house =)

då var vardagen här för Henny med som först fått vara på semester i Varberg några dagar för att sedan där hämtas av farmor o farfar som tog med henne till Legoland. Vet inte vad hon tyckte var roligast
- att bilar och båtar av LEGO körde heeelt självt (hmm...skumt...undrar hur det funkar ;) )
- att få äta pannkakor till frukost på hotellet
- att åka karuseller på Legoland

små upplevelser som är stoooora för en tjej på 4 år. Vår underbara prinsessa! kan vara trött på all trots o så men fy fan vad man älskar de! kan göra vad som helst för de små!!! LÖÖÖÖÖV them!! =)

i dag ska vi mot stora staden (jaja, bara Borås iofs) o kolla in Timoteij och Nanne Grönvall (tror jag det är i alla fall) och i morgon bär det av till den ännu större staden Gbg för att kolla in PINK (som har förband TAKIDA =) )
min uuuunderbara vän Tina ringde och frågade om detta förra veckan då hon vunnit biljetter o övernattning! ska bli superkul! Pink är kanske inte den jag skulle köpa biljett till men hon är heeelt ok och jag ser fram emot detta jättemycket =)

sen hade Henny o Elsa fått kort av min mamma, där hade hon skrivit "hej mina prinsessor" o när jag läst klart kortet säger Henny " men mamma, vi är ju inga prinsessor, vi är ju ballerinor" *haha* jaa, de små liven =)

nu ska jag se vad resten av eftermiddagen har att erbjuda!

hej

hej!
har varit borta på lite semester! Helt underbart. semestern började med en tripp till min farmor för att fira hennes 85-årsdag. Toppenkul! =)
sedan direkt efter det for vi ner till Varberg där vi tillbringat våra dagar fram till i dag. Wheels and Wings har varit vilket innebar en tripp till stan i fredags o kikade lite på bilarna.

 idag kom Henny o Elsas farmor o farfar o hämtade Henny. Danmark o Legoland står på schemat. En timma gick det sen saknade jag henne nåt så fruktansvärt. Tycker det är jobbigt nu men men, vi har Elsa hemma men jag är inte gjord för att vara ifrån mina prinsessor 2-3 nätter. känns som en oändlighet till Henny kommer hem. men men...så är det! hon har det superkul! hon hade hela lekrummet på hotellet för sig själv så det var väl kul!! =) i morgon ska de gå till Legoland. Vill med åka dit men får kanske vänta några år till Elsa är såpass stor så hon har nöje av det med =)

nu väntar läggning av Elsa och sen soffan för mig o stefan. o film kanske...o lite mat med så klart. får se vad vi hittar på till kvällsmat! Elsa är "gogurt o fingor" =)

vaaaarmt

jag vet! man ska inte klaga men för helvete! över 30 grader varmt o kvavt o äckligt...DÅ får man klaga liiiite i alla fall =)
fast jag gillar iofs snö o kyla men säger inte nej till varma sommardagar heller då man på kvällarna kan sitta ute o grilla o bara va!

på onsdagkväll eller torsdag morgon bär det av till varberg o Wheels and Wings. ska bli kul! helst hade vi velat åka ner i dag men farmor fyller ju faktiskt år på onsdag, 85 år så då får vi åka o fira henne!

japp! nu ska jag inte sitta här längre! ska ut o sola! =)

ha en bra dag alla!!

lördag 10 juli

jahapp, idag blev det lite cykling igen då. ca 1 mil i dag med. kändes helt ok men trodde jag skulle dö i dag med. kombinationen dålig kondition+dåliga benmuskler blir inget bra när man cyklar. men det blir väl bättre.

har varit iväg i dag o bara tagit det lugnt. badat, solat...underbar dag med andra ord. imorgon kommer Josefin m Gustav hit o mamma o kanske kanske Kajsa. =) o på em ska vi på kalas. ska bli kul att träffa det folket igen. blir inte så ofta! =(

i veckan som kommer planeras det
Måndag: djurpark + mammaträff
Tisdag: plocka jordgubbar
Onsdag: fira farmor som fyller 85!!
Torsdag-Söndag: VARBERG med kul folk o Wheels and Wings =)

En toppenvecka. Sen åker Hennyprinsessan till Legoland med sin farmor o farfar o blir borta 2-3 nätter. Kommer sakna henne grymt mycket. saknar alltid barnen när de inte är hemma ändå kan man längta efter att få vara helt ensam i bland. =)
konstigt det där!!
men barnen är ALLT!!! I LÖÖÖÖV THEM! =)

nu är det dags att sova!
sov gott!

o skickar ett krya på till Gustav som troligen fått vattenkoppor

my gooood

herregud, vilken kväll igår. vi hade så jäkla kul. singstar hos Linda o en hel del vin på de! Började kvällen i Hökerum och avrundade lite lätt i Ulricehamn. Har vart ganska trött i dag. men men...så är det ibland. vet ju vissa som mått sämre idag...eller hur Tina =)

i morgon bitti är det jag som tar cykeln och cyklar en runda. ska bli skönt. kände för att cykla nu i kväll med men kände att orken inte riktigt infann sig 21.10 ändå. men ja, det är ju en morgondag med =)

vi hoppas på soooool hela långa helgen (o varför inte hela låååååånga semestern med =) ) känns så skönt att man haft en veckas ledigt och har ändå 4 kvar...nästa år kommer jag nog inte ta så lång semester iofs men kan ju njuta i år. =)

skrev tidigare om lite säsongsplats. nu står vi i kö till två campingar i Varberg. vi kan ju hålla tummarna att vi får någon i alla fall =)

nu  väntar sängen och en god natts sömn.

ta hand om varandra och er själva =)

cyklat

HERREGUD!
vart ute och cyklat, ca 1 mil blev det. fy fan vilken dålig kondition jag har. men det är bara att fortsätta. vätternrundan here I come =)
haha, vi får väl se hur det blir med den saken.

idag bär det av till gränna med sandra o elin, ska bli mysigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar