Summa sidvisningar

lördag 12 mars 2011

lördag

idag fick jag sovmorgon!!! det var helt underbart! vaknade kl 9.30. det var längesen jag sov så länge, dock var jag vaken ett tag mellan 6-7.30 ung.

när jag kom upp blev det lite frukost och sedan bar det iväg till stan för stefan skulle jobba och jag och barnen skulle kika lite i knalleland. Henny fick en ballerinaklänning ) underbart lycklig tjej då hon frågat om hon kunnat få en sådan en hel del gånger innan då vi varit på kappahl. idag fick hon den. mest för att jag hade 25% på valfritt plagg så då kan man ju passa på att köpa nåt "onödigt" om man nu inte måste ha nåt nödvändigt :)
sedan gick vi vidare till lindex där elsa fick en blååå "fleecejacka" som jag fyndade på rean. vår lilla smurf fick välja mellan en rosa och en blå och såååklart blev det en blå" elsa gillar blått.

sen gick vi till eko för att inhandla godis till kvällen och hittade även fina halsband som barnen blev glada för. efter eko åkte vi vidare till ica maxi för att fixa så vi hade mat till i kväll. det blir hemmagjord pizza och sedan godis. henny frågade häromdagen när hon skulle få se melodifestivalen, misstänker att det pratas villt om detta på förskolan och vår lilla tjej har inte sett ett enda avsnitt så nu laddar vi för att se finalen :) henny är superlycklig. hon har dock inte nämnt detta innan så det har inte blivit av att vi tittat på det då de lägger sig vid den tiden och jag och stefan vill inte se det men vad gör man inte för sina barn :)

sitter och lyssnar på Åsa Jinder och "ödet valde dig" och är så lycklig att jag har mina underbara barn!! har precis sett en dokumentär om morden i arboga, så hemskt!! tror att mamman i arboga hade denna låten på sin blogg el nåt.. det var Josefin som nämnde denna för mig. vet inte vad jag skulle ta mig till utan mina underbaraste underbara!! efter denna veckan är jag även väldigt glad att de har en pappa och att de inte är hemma just nu ;) de har gått mig på nerverna men ´även om inte livet är en dans på rosor så är de mina bästa!! gör vad som helst för dom!

det är inte många som förstår att jag faktiskt inte mår bra om jag är ifrån de för länge. de är små nu och tillslut kommer de inte vilja se en ;) med risk för att upprepa mig så fyller min mamma 50 i slutet av sommaren och jag mamma och mina systrar ska åka till malmö och när vi pratade om detta så sa jag att jag inte ville vara borta för länge för jag är verkligen inget trevligt sällskap om jag är borta för länge och saknaden efter de små blir för stor. min tid kommer senare då de är äldre! men men...de som vill förstå gör det och accepterar det, de som inte vill förstå får tycka att man är tråkig :) men nån natt här och där behöver man för att orka så det är ju inte det att jag inte kan vara ifrån mina barn men inte en tre-fyra-fem nätter direkt. max två tror jag att jag själv pallar med. :)

är sugen på en utlandsresa!! vill åka till sol och värme i höst!! hoppas jag kan få med stefan med :) har suttit o kollat på lite resor o bilder på alla resebolags hemsidor o henny har suttit jämte...."diiiit vill jag åka för då kan man badaaaa" :)

och förresten ska vi kanske byta bil....om allt går som vi vill :)

henny sommaren 2008, då var hon inte stor. 2,5 år. som elsa är nu :)


elsa vintern 2010 :)


två busfrön :)

skulle nu ladda in bilder men kunde föra över första bilden här på henny från vårt bildarkiv på datorn men kunde inte sen välja överför sen utan kunde bara ta gamla bilder som jag lagt in på bloggen innan. någon som vet varför det blivit såhär eller är det bara vår dator som är knäpp?? vore inte konstigt i så fall ;)

kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar