Summa sidvisningar

söndag 13 mars 2011

sitter o kikar på 1177.se om feber hos små barn och annat kul ;)
där står det detta:
"I vårt land är oftast båda föräldrarna yrkesverksamma och de allra flesta småbarnen är i förskolan. Inom familjen kan det lätt uppstå konflikter om vem av föräldrarna som ska stanna hemma med det sjuka barnet. På arbetsplatsen kan det uppstå lojalitetskonflikter i förhållande till arbetskamrater och arbetsgivare om barnen ofta är sjuka.
I princip bör det aldrig råda någon tvekan om att lojaliteten mot det sjuka barnet måste vara starkare än lojaliteten mot arbetsplatsen."

vi har aldrig konflikter om vem som ska stanna hemma utan delar ganska lika på det, jag kanske är hemma något mer men inte jättemycket men det är ju det där med lojaliteten är klart att man funderar på. vad tycker ens kollegor egentligen. jag är ju fan aldrig på jobbet men mina barn går ju ALLTID i första hand men man vill ju naturligtvis inte va i konflikter med sina jobbarkompisar heller. men men, jag tror att mina kollegor är ärliga mot mig :)

min älskade lilla elsa! ibland är oron ganska stor om varför hon knappt kan gå mer än en vecka i streck på förskolan innan hon blir sjuk igen. är det verkligen normalt?? man börjar ju undra. men man får väl lita på läkare o sånt.
i höstas hade vi ju fan klippkort på vårdcentralen och var där i genomsnitt en gång i veckan och det bara fortsätter nu detta året. men men....än så länge har elsa hunnit med två pencillinkurer sen 7 februari.
får se vad det blir av detta. helt utmattad var hon i alla fall och tjatade från 17.30 att hon ville sova. vi kunde dra ut på det en liten stund så hon han äta kvällsmat och få  en liten dusch.

nu ska vi kolla på tv!! väntar på Bröllopsfotografen som börjar kl 21, ett tag kvar kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar